Mats arbetar idag som senior marknadsstrateg inom SEB, han har tidigare en lång erfarenhet av främst tjänstemarknadsföring i olika marknadsföringsroller, reklamchef kommunikationschef mm, i olika företag i Sverige. Han har i alla olika roller arbetat med direktmarknadsföring som en väsentlig del av marknadsföringsarbetet. Idag arbetar man inom SEB med en stark focusering på direktmarknadsföring i alla dess former. SEB använder såväl traditionella dm-media som moderna med kunddatabasen som en utgångspunkt.
Mats kommer att beskriva hur SEB kontinuerligt arbetar med att följa kundens utveckling hos SEB såväl vad gäller beteende som kundförhållande i övrigt. SEB använder sig av de kanaler som de bedömmer som lämpligast och där SEB i olika analyser kan optimera sina resurser såväl ur kundens synvinkel som egen.
Direktmarknadsföring inom B2B
Direktmarknadsföring B2C
Hur hanterar man stora kunddatabaser ?
Hur optimerar vi våra insatser?
Fokus för seminariet är hur SEB arbetar med kunderna/marknaden snarare än teknik o systemfrågor.
Tyvärr hittades ingen föreläsare.