Holmbergs Talare - Goda relationer Goda resultat
Marianne Holmberg

Mats Levin

Förfrågan

Mats arbetar idag som senior marknadsstrateg inom SEB, han har tidigare en lång erfarenhet av främst tjänstemarknadsföring i olika marknadsföringsroller, reklamchef kommunikationschef mm, i olika företag i Sverige. Han har i alla olika roller arbetat med direktmarknadsföring som en väsentlig del av marknadsföringsarbetet. Idag arbetar man inom SEB med en stark focusering på direktmarknadsföring i alla dess former. SEB använder såväl traditionella dm-media som moderna med kunddatabasen som en utgångspunkt. 

Mats kommer att beskriva hur SEB kontinuerligt arbetar med att följa kundens utveckling hos SEB såväl vad gäller beteende som kundförhållande i övrigt. SEB använder sig av de kanaler som de bedömmer som lämpligast och där SEB  i olika analyser kan optimera sina resurser såväl ur kundens synvinkel som egen. 
Direktmarknadsföring  inom B2B
Direktmarknadsföring B2C 
Hur hanterar man stora kunddatabaser ?
Hur optimerar vi våra  insatser?

Fokus för seminariet är hur SEB arbetar  med kunderna/marknaden snarare än  teknik o systemfrågor.



Tyvärr hittades ingen föreläsare.