Arild Horsberg är utbildad civilekonom på Lunds universitet och grundare av Vega Software ett norskt kunduppföljningssystem. Idag är han VD för Netlife Dialogue och arranbgör av den stora Dialogkonferensen i Strömstad varje år. Arild föreläser om Kundlojalitet /illojalitet! för företag som vill orientera sig och utvecklas inom området kundrelationer.
Arild Horsberg är energisk, föreläser i högt tempo och söker alltid ett engagemang och dialog med åhöraren. Han har humor, självironi och glimten i ögat. Arild "snakker norsk "så att alla svensker forstår, efter ”Fredrik Skavlan-metoden”.
Ex på föreläsningar som Arild kan erbjuda;
Kunden "från Helvetet"
Som kunder blir vi mer och mer illojala.
I många branscher stiger antalet kunder som säger upp sina avtal och byter leverantörer. Samtidig stiger faktiskt kundnöjdheten i de flesta branscher. Arild har stött på ett företag som uttryckte sig på detta sätt ; ”Det er orättvist att du lämnar oss, eftersom du er en nöjd kund. Du skapar problem för oss. Du är kunden från helvetet”.
I sin föreläsning utforskar Arild följande frågor;
-Varför blir fler och fler kunder illojala?
-Hur bemöter man kunden "från helvetet"?
-Vilka konsekvenser får det för kunddialogen och marknadsstrategien?
Tyvärr hittades ingen föreläsare.