David Forsberg, seniorkonsult med mångårig erfarenhet från ledande befattningar på VD nivå inom svenskt näringsliv och konsultuppdrag inom offentlig sektor. Han föreläser regelbundet i kommuner och statliga verk, medverkar och stödjer olika kvalitetsprojekt, utformning av klagomålssystem och genomför operativa konsultuppdrag i tjänsteföretag. Han föreläser även i öppna seminarier riktade till privat och offentlig sektor.
Här följer exempel på några av Davids föreläsningar / utbildningar med innehåll:
Kvalitetsutveckling – En utbildning om kvalitetsarbete Varför kvalitetsutveckling? Vad är kvalitet i tjänster? Tjänsters egenskaper och produktionslogik Kundorienterad kvalitetsutveckling Kvalitetsbegrepp Generella kvalitetsfaktorer Kvalitetsmätning Strategiska kvalitetsverktyg Att initiera och driva kvalitetsutveckling
Service och bemötande - En utbildning om kundvård och service. Vad påverkar kundens kvalitetsuppfattning? Tjänste- och kundprocesser, Generella kvalitetsfaktorer, Sanningens ögonblick Misslyckandets möjlighet , Kundbehov och kundupplevelse Värdeskapande kundkvalitet , Att ha en kvalitetsattityd , Att bemöta olika personligheter , Exempel från olika kundsituationer.
Seminariet/ föreläsningen /utbildningen anpassas till nuläge och målsättningen för det fortsatta kvalitetsarbetet.