SHIFT HAPPENS
Det går fort nu. Blixtsnabbt. Förändring ett konstant tillstånd - i alla branscher och ekonomier.
”The world is changing very fast. Big will not beat small anymore. It will be the fast beating the slow”, säger bland andra mediemogulen Rupert Murdoch.
Och det är alldeles sant. Det finns massor av sådana exempel i vår närtid. Trots det genomförs bolagsledningarnas beslut om förändring bara i knappt 30 procent av fallen. Skälet: ledningarna negligerar eller avstår helt från att kommunicera.
Niklas arbetar som kommunikationschef och strategisk rådgivare på byrån Involve Communication i Stockholm. Bland byråns kunder märks H&M, Scania, Assa Abloy, Stena Line, Tele2 m.fl. Han kommer närmast från rollen som informationschef på pensionsbolaget SPP och dessförinnan från 18 år som reporter, nyhetschef och informationschef på Aftonbladet där han var med och kommunikativt ledde förändringsarbetet vid övergången ”från print till on-line”.
Niklas kan också engageras som moderator.
Tyvärr hittades ingen föreläsare.